HPD "Rama" Idemo u planine!

A+ A A-

Foto: Članica HPD "Rama" Ivona Bošnjak na najvišem vrhu Afrike

Za sve one kojima je planinarenje postalo način života, uspon na bilo koji veliki vrh predstavlja izazov, ali i zadovoljstvo. Uspeti se na najviše vrhove planina koje okružuju Ramu, svojevrstan je uspjeh. Otići daleko više, na najviši planinski vrh u Africi, posebno je iskustvo. Osim što zahtjeva tjelesnu spremu I opremu, zahtjeva i puno volje, vremena…

Članica Hrvatskog planinarskog društva “Rama”, Ivona Bošnjak, odvažila se ostvariti svoju želju, otići u Tanzaniju i uspeti se na Kilimanjaro. Rekli bismo ostvariti avanturu života. Sami odlazak u Afriku za većinu predstavlja nešto što nije baš uobičajeno, posebno kod nas u Rami, a uspeti se ne njezin najviši vrh, priča je za sebe.

Nakon završetka avanture i povratka, Ivonu smo zamoili za kratki razgovor.

Kilimanjaro je najvisa splanina na svijetu, vulkanskog porijekla, ujedno i najviša planina u Africi s vrhom Uhuru peak 5895 m. Nalazi se u sjeverozapadnoj Tanzaniji oko 350 km južno od ekvatora.

Naša tura Machame ili “Whiskey route” jedna je od najzahtjevnijih i najljepših i trajala je šest dana penjanja, budući da smo Karangu Kamp preskocili. Tijekom uspona susreli smo se s četiri različita klimatska pojasa.

Put vodi kroz tropsku kišnu šumu gdje imamo dojam kao da smo u nekoj u amazonskoj šumi. Zatim, kako nas put vodi prema vrhu, vegetacija postaje sve oskudinja i prelazi u stepu,  Da bismo se trećeg dana našli u alpskom okruzenju, gdje nas okružuje samo planinski kamen i posljednjeg dana snjegovi i ledenjaci Kilimanjara.

Zadnji dio uspona krece u 4:00h od Barafu kampa 4673 m. Dužina koraka je duzžina stopala, kako bi naš vodic rekao pole-pole (polako).

Na sam vrh dolazimo u 13 sati. lagano osjećamo simptome visinske bolesti i spuštamo se do Mweka-  kampa koji se nalazi na 3100 m.  Nakon dorucka, tradicionalno se obilježava ples svih nažih vodica, kuhara, nosaca pjesmama “Hakuna matata” i međusobnom razmjenom zahvala i čestitki. Slijedi povratak kroz džunglu do izlaza gdje dobivamo certifikate o uspjesnom usponu. "I just did IT"